loading...

انواع امولسیون های قیری توزیع و تولید در کرج و تهران

انواع امولسیون های قیری توزیع و تولید در کرج و تهران,انواع امولسیون های قیری توزیع و تولید در کرج و تهران طبقه بندی و ساختار امولسیون‌های قیری: امولسیون مخلوطی از دو مایع غیر امتزاج است که یکی از این مایعات به صورت ذرات ریز در مایع دیگر معلق است.

انواع امولسیون های قیری توزیع و تولید در کرج و تهران

طبقه بندی و ساختار امولسیون‌های قیری: امولسیون مخلوطی از دو مایع غیر امتزاج است که یکی از این مایعات به صورت ذرات ریز در مایع دیگر معلق است. مایع معلق شده (فاز داخلی یا فاز غیر پیوسته) مایعی است که به صورت ذرات بسیار ریز در داخل مایع دیگر به عنوان فاز خارجی شناور شده است. امولسیون‌ها به لحاظ نوع فاز معلق به دو دسته آب در روغن و روغن در آب تقسیم می‌شوند. در امولسیون‌ها به روش‌های مختلف می‌توان مشخص نمود که کدام فاز پیوسته و کدام فاز غیر پیوسته است‌. به عنوان مثال در امولسیون روغن در آب، روغن فاز غیر پیوسته و آب فاز پیوسته است.‌ بالعکس در امولسیون آب در روغن، آب، فاز غیر پیوسته و روغن فاز پیوسته را تشکیل می‌دهد.

جهت تعادل دو فاز داخلی و خارجی در امولسیون یا به عبارت دیگر برای ساخت امولسیون و حفظ ثبات این دو فاز به صورت معلق‌، موادی به مخلوط دو مایع افزوده می‌شود. که امولسوین ساز نامیده می‌شود. در بعضی موارد لازم است که پایداری امولسیون را افزایش داد‌، به این منظور ماده دیگری به نام پایدار کننده به امولسیون اضافه می‌شود.انواع امولسیون‌های قیری:  امولسیون‌های قیری را از نظر سرعت شکسته شدن و بار الکتریکی ذارت معلق می‌توان رده بندی نمود.

شرکت گوهرابنیه پایتخت آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات خود به شما هموطنان گرامی میباشد،شماره تماس کارشناس فنی:09121754110

انواع امولسیون های قیری توزیع و تولید در کرج و تهران

رده بندی امولسیون‌های قیری از نظر سرعت شکستن:بعد از مصرف امولسیون قیری، آب موجود در مخلوط جدا و تبخیر شده ‌و قیر به تدریج سطح راه‌ یا اطراف سنگدانه‌ها را اندود می‌کند. که این فرایند شکست امولسیون نامیده می‌شود. امولسیون‌های قیری بر اساس پایداریشان در مقابل شکستن به سه گروه اصلی تندشکن (ناپایدار)، کندشکن (نیمه پایدار) و دیر شکن (پایدار) تقسیم می‌شوند.

امولسیون‌های قیری تندشکن (ناپایدار): امولسیون‌های قیری ناپایدار روی سطح مصالح بسیار سریع شکسته می‌شوند و یک لایه بسیار نازک قیر را به جای می‌گذارند. مصرف عمده آن ها در آب بندی با مصالح سنگی، آب بندی با ماسه، آسفالت‌های سطحی و ماکادام نفوذی است. امولسیون‌های قیری تندشکن برای آنکه در سطح راه جاری نشوند، از کند روانی بالایی برخوردار هستند.

امولسیون‌های قیری کندشکن (نیمه پایدار): این دسته شامل امولسیون‌های قیری است که نسبت به امولسیون‌های تندشکن پایداری بیشتری داشته و می‌توان آن ها‌ را با مصالح سنگی مخلوط نمود. زیرا که بلافاصله پس از تماس با سنگدانه‌ها شکسته نمی‌شوند و مخلوط آسفالتی برای چندین دقیقه کارایی خود را حفظ می‌کند. این امولسیون‌ها غالباً د‌ر کارخانه‌های آسفالت سیار تهیه شده ‌یا به شکل آسفالت مخلوط در محل استفاده می‌شوند. امولسیون‌های قیری کندشکن پوشش بهتری به مصالح سنگی‌، در دمای بالای محیط می‌دهند.

امولسیون‌های قیر دیر شکن: این دسته شامل امولسیون‌های قیری است که پس از تماس با مصالح سنگی پایداری زیادی دارند. این امولسیون‌ها‌ را می‌توان با مصالح سنگی با دانه بندی پیوسته و مقادیر زیادی ریزدانه استفاده نمود. امولسیون‌های قیری دیرشکن کندروانی کمی دارند که می‌توان با اضافه کردن آب، کندروانی آنها را بیشتر کاهش داد. این گروه وقتی رقیق شوند می‌توانند برای اندود سطحی‌،‌ آب بندی سطح روسازی بدون مصرف سنگدانه و فرونشاندن گرد و غبار استفاده شوند. اگر سرعت شکست تندتری در مخلوط آسفالتی‌، مثلاً در دوغاب امولسیون قیری مورد نیاز باشد می‌توان به آن سیمان پرتلند یا آهک هیدراته اضافه نمود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
http://bitumen.pro شرکت گوهر ابنیه پایتخت تولید کننده واترسیل ، پرایمر ، ماستیک و همچنین انواع عایق های سرد ریز و گرم ریز تحت لیسانس سیلانت آلمان و پخش در سطح ایران و خاورمیانه
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 1227
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 251
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 356
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 40
  • بازدید هفته : 923
  • بازدید ماه : 559
  • بازدید سال : 34,842
  • بازدید کلی : 340,686