loading...

آببندی و عایق کاری استخر های خانگی و عمومی

آببندی و عایق کاری استخر های خانگی و عمومی,آببندی و عایق کاری استخر های خانگی و عمومی معمولا علت هایی که می تواند باعث از بین رفتن لایه های آب بندی استخر گردد به شرح زیر می باشد:1: تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آن در سازه استخر.2

آببندی و عایق کاری استخر های خانگی و عمومی

معمولا علت هایی که می تواند باعث از بین رفتن لایه های آب بندی استخر گردد به شرح زیر می باشد:1: تغییرات دمایی آب و انبساط و انقباض ناشی از آن در سازه استخر.2: عدم دسترسی به لایه های آب بندی به علت پوشش هایی مثل سرامیک و کاشی.3: ایجاد ترک و جابه جایی و درزهای بروی سازه به علت قدیمی بودن و سنتی کردن سازه.4: اجرای لایه های آب بندی استخر به صورت غیر حرفه ای و فاقد کیفیت.5: عدم جلوگیری از ورود آب منفی به سازه و عدم دسترسی به لایه های پشتی سازه.حدودا 50 درصدعملیات آببندی بتن استخر را میتوان با چسب بتن آببند نمود و نمیتوان بطور قطع با استفاده از چسب بتن سازه استخر را صد در صد آببندی نمود برای عایقکاری کامل استخر پس از اینکه مخلوط چسب بتن را که میزان مصرف بر روی سطل نوشته شده با بتن استخر مخلوط کردید و عملیات بتن ریزی استخر بطور کامل تمام شد یکی از موارد آببندی استخر که در بالا توضیح داده شده با نظر کارشناس اجرا میشود عایق کاری لایه رویی بتن در صورت اجرای صحیح آببندی استخر شما را تضمین میکند.

آببندی و عایق کاری استخر های خانگی و عمومی

آببندی استخر با چسب نانو :مایعی شیری رنگ است که پس از استفاده روی سطح یا ترکیب در ملات کاملا بیرنگ میشود ترکیب در هر نوع دوغاب را به راحتی دارا بوده دارای نفوذ عالی در انواع سطح حتی چوب و آهن میباشد.

آببندی استخر با چسب پلی اورتان :چسب آببندی پلی اورتان نوعی چسب درزگیر تک جزئی میباشد از خصوصیات این چسب مقاومت کششی متوسط است و از خواص دیگر آن چسبندگی به سطوح مختلف مثل آجر ، سرامیک ، شیشه ، چوب و ورق گالوانیزه را دارا میباشد چسب پلی اورتان به دلیل مقاومت بالا بودن برای آببندی های صنعتی و آببندی درزهای بزرگ استخرها استفاده میشود روش استفاده از این چسب در ترکهای استخر بدین صورت است که محل ترک های استخر را کاملا پاکسازی نموده و هرگونه چربی و موادی که باعث چلوگیری از چسبندگی پلی اورتان و سازه استخر میباشد را برداشته و محل استفاده از چسب را از هرگونه گرد و غبار پاک کنید برای مقاومت بیشتر پس از پر کردن درزها و ترکهای استخر با چسب میتوانید همزمان با اجرای چسب کاری از توری های فایبرگلاس بر روی چسبها قرارداده و در آخر با چسب آببندی روی توریها را صاف و صیقلی نموده وپس از خشک شدن آماده رنگ آمیزی میباشد.

عایق کاری استخر

 

نکاتی در مورد عایق بندی استخر:بیشتر استخرها و سازه هایی که در آنها آب جریان دارد از نوعی بتون ساخته شده اند به همین دلیل برای عایق کاری استخر بهتر است از رنگ عایق استخر یا عایق رطوبتی استخر خاصی استفاده کنیم که از نظر شیمیایی شبیه به بتون باشد. زمان بندی انجام عملیات عایق کاری استخر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت جلوگیری از خراب شدن مواد عایق بندی استخر در استخرهایی که به تازگی ساخته شده اند باید لایه زیرین حداقل برای حدود 4 هفته یا یک ماه بماند و خشک شود قبل از آن که عایق کاری استخر انجام شود. لایه زیرین باید صاف و بدون ترک، خرابی یا هر نوع نقصی باشد. همچنین باید مراقب بود که هنگام عایق بندی استخر ، خاک، کثیفی یا هر نوع ماده اضافی باشد. معمولاً تمیز کردن این ها با هوا فشار قوی انجام میگیرد.

شرکت گوهر ابننیه پایتخت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان گرامی میباشد.شماره تماس:09121754110

آب بندی استخر با ایزوگام آببنامکان پذیر است ؟ایزوگام همانطور که معروف است بیشتر برای پشت بام ها و کف سرویس های بهداشتی و حمام استفاده می شود و برای نگهداری آب در محفظه ای به صورت طولانی مدت طراحی نشده است.اگر آب بندی استخر را با ایزوگام انجام دهید این مواد به خوبی با بدنه استخر شما پیوند برقرار نمی کند و به مرور زمان در فشارهای بالا از جای خود بلند می شود و تمامی قسمت های ظاهری استخر شما را خراب می نماید. با وجود این همه مواد عایق کاری جدید با فناوری های روز دنیا استفاده از ایزوگام برای عایق کاری استخر اصلا مناسب نیست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
http://bitumen.pro شرکت گوهر ابنیه پایتخت تولید کننده واترسیل ، پرایمر ، ماستیک و همچنین انواع عایق های سرد ریز و گرم ریز تحت لیسانس سیلانت آلمان و پخش در سطح ایران و خاورمیانه
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 1227
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 219
  • آی پی دیروز : 119
  • بازدید امروز : 316
  • باردید دیروز : 183
  • گوگل امروز : 35
  • گوگل دیروز : 31
  • بازدید هفته : 863
  • بازدید ماه : 499
  • بازدید سال : 34,782
  • بازدید کلی : 340,626