loading...

درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک

درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک,درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک:به طور کلی ترک‌های ایجاد شده در ساختمان به دو دسته تقسیم بندی میشوند:ترک غیر سازه ‌ای ، معمولاً عرض و عمق این ترک‌های کم است و از اهمیت زیادی به لحاظ ت

درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک:به طور کلی ترک‌های ایجاد شده در ساختمان به دو دسته تقسیم بندی میشوند:ترک غیر سازه ‌ای ، معمولاً عرض و عمق این ترک‌های کم است و از اهمیت زیادی به لحاظ تخریب ساختمان و خطرات جانی برخوردار نیستند و یکی از دلایل آن میتوان به تغییرات رطوبت اشاره نمود .
ترک سازه‌ای ، ترک‌هایی با عرض ۱/۵ تا ۲ میلیمتر و عمق ۱/۵ تا ۲ سانتیمتر ترک‌های سازه‌ایی هستند ، که به لحاظ اهمیت می‌بایست مورد توجه قرار گیرد که بعضاً موجب تخریب و آسیب‌های جانی نیز می‌شوند.
تعمير ترک‌های ساختمان :اساساً تعميرات ساختمان به منظور جلوگيری از به هدر رفتن منابع كه هزينه‌ی سنگينی را هم به ما تحميل می‌كند و از طرفی امنيت جانی و رفاهی ساكنان را هم به خطر می‌اندازد صورت می‌گيرد. عمده علّت اصلی ترک ، که رفته رفته سبب خرابی بناها میشود ، نشست پی بر اثر عواملی همچون رطوبت و فشارهای وارده از طبقات ، بی مقاومتی خاک و عملكردهای آن میباشد .

درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک

عامل نشست پی ساختمان را هم میتوان ، نوع مصالح مصرفی و اجرای غيرفنی دانست . در مجموع، بر اثر حركات زمين، اسكلت بنا حركت می‌كند و شكست‌های مختلف كه شامل ترك‌های عميق ‌يا معمولی و در مواردی به شكل مويی است، نمايان می‌شود. در همه‌ی موارد، جهت تعمير و نگهداری بنا، پس از اطمينان كامل از اينكه نشست و يا حركت‌های كه موجب بروز ترک در ساختمان شده است تثبيت شده است ، با لحاظ كردن نكات ايمنی ، ترك‌ها را كاملاً باز می‌كنيم ، اطراف آنها را عمق بيشتری می‌دهيم، سپس به منظور چسبندگی بيشتر مصالح بكار رفته با محل ، محل ترك‌ها را جارو زده و مرطوب می‌كنيم . پس از آن ، به منظور جلوگيری از ترک خوردگی دوباره اقدام به مصلح كردن محل ترك‌ها نموده و سپس با مصالح و مواد مناسب سطوح آنرا پر میکنیم.

رفع ترک
درزبندی و رفع ترک با انواع ماستیک

خطر ترک‌ها در ساختمان :1: ترک‌ها یک کوتاهی و قصور واقعی و مرئی هستند. 2:‌ترک‌ها ظرفیت باربری سازه‌ها را کاهش می‌دهند. 3:‌ترک‌ها به رطوبت اجازه می‌دهند تا به درون سازه بتنی نفوذ کرده و قابلیت استفاده عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

‌ترک‌ها خطر نفوذ کلرها را که در معرض نمک‌های ذوب یخ و یخ زدگی و ذوب شدگی مداوم هستند افزایش می‌دهند.(مثلاً پای ستون‌ها، پل‌ها‌، سطوح پارکینگ‌ها).

‌ترک‌ها سبب تشدید خوردگی بتن و آرماتورها شده و قابلیت استفاده از سازه‌ بتنی را کاهش می‌دهند.

‌به طور کلی ترک‌ها سبب تخریب تدریجی سازه‌های بتنی میشوند.

ماستیک پلی اورتان:خواص و اثرات 1: مقاومت عالی در برابر عوامل محیطی ونور خورشید 2:داشتن این امکان و قابلیت که رنگ های د ارای حلال و یا محلول در آب حل شود. 3: انعطاف پذیری بی نظیر در دمای خیلی زیاد و دمای خیلی کم 4: چسبندگی زیاد که اتصال به انواع سطوح و مصالح مختلف مانند بتن و فلز را امکان پذیر می کند. 5: سمی نیست 6: مقاومت بالا در برابر عوامل خورنده محیطی وجوی 7: در درزهای عمودی شره نمی‌کند

موارد کاربرد:1: مناسب برای آب بندی کردن درزها 2: مناسب برای کانال های آبرسانی و مخازن آب آشامیدنی و نیز تصفیه خانه های آب و فاضلاب 3: درز بندی لوله ها  4: کف‌سازی سالن‌ها، پیاده‌روها، درز قطعات پیش‌ساخته و کلیه درزهایی که باید در برابر نفوذ آب و دیگر مایعات محافظت گردد استفاده می‌شود.

پلی یورتان ها  جایگزین مناسبی برای  گچبری سنتی با وزن بسیار سبک و صرفه اقتصادی است و سرعت نصب را بالا می برد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
http://bitumen.pro شرکت گوهر ابنیه پایتخت تولید کننده واترسیل ، پرایمر ، ماستیک و همچنین انواع عایق های سرد ریز و گرم ریز تحت لیسانس سیلانت آلمان و پخش در سطح ایران و خاورمیانه
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 1238
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 165
  • آی پی دیروز : 171
  • بازدید امروز : 990
  • باردید دیروز : 260
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 2,426
  • بازدید ماه : 5,694
  • بازدید سال : 39,977
  • بازدید کلی : 345,821